تبلیغات شما تبلیغات شما

ناحیه کاربری

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 76
    کل نظرات : 0
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا : 4

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 24
    بازدید سال : 15,048
    بازدید کلی : 71,592

آرشیو

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن کتابسرا در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

کتاب مانلی

0 دیدگاه

کتاب مانلی

معرفی کتاب مانلی

کتاب مانلی به قلم فریبرز یدالهی، داستان عشق دختری را که ریشه در افغانستان دارد، در چهار برهه‌ی زمانی به تصویر می‌کشد.

این کتاب به مشکلات افغانستان می‌پردازد و ادامه‌ی رمان "گاه دیر گاه زود" است که این بار از نگاه شخصیت زن داستان به اتفاقات نگریسته می‌شود. مانلی با اشعار شاعرانه‌اش، نگاهی اجتماعی به مسائل نیز دارد.

در بخشی از کتاب مانلی می‌خوانیم:

از اول بگویم یا از زیباترین فراز آشنایی؟ بگذار از آنجا بگویم که عشق تبلور یافت، از قدم زدن در کوچه باغ‌های زیبا، آنجا که طبیعت و زمین و زمان همه با ما همراه بودند. انگار موسم عشق و عاشقی بود و موقع زایش احساس، فصل خوب پرواز. بگذار از گُلگشت بگویم و از ضرب اهنگ نشاط، از عشق بگویم و از زیبایی حیات. آن هوای دل‌انگیز و آن گردش مُفرّح را فراموش نمی‌کنم. برگ‌ریزِ درختان بود و در زیر پا برگ‌های سرخ و زرد زمزمه می‌کردند. متین می‌گفت برگ‌ها موسیقی متن می‌نوازند. انار این دختر آتش از درخت آویزان بود. گاه اناری لب گشاده دانه‌هایش را نشان می‌داد و به ما لبخند می‌زد. متین می‌گفت انار دختری است که خودنمایی می‌کند. آن‌ وقت که از انار، دخترِآتش می‌گفت به من نگاه می‌کرد. چقدر انار را دوست دارم. در درونش خون زندگی جاریست.

صدای آب و نغمه پرندگان هر بی‌دلی را صاحب‌دل می‌کند. همان‌جا بود که فوران سروده‌ها عینیت یافت. متین با نوشته‌هایش مرا هم سر ذوق می‌آورد. می‌گفت دختران شعر آفرینش‌اند. به من می‌گفت: شعرِگویا شعرِناب.

دختران با شعر به دنیا می‌آیند و در بلوغ شعر می‌خوانند و خود را در آیینه اشعار می‌جویند. من به هر کلامِ خوش و هر صوتِ دل‌انگیز مفتون و شیدا می‌شوم. چنین است که اسیر کلام متین‌ام. از خودم می‌پرسم: بدون زن ادبیات شکل می‌گرفت؟

  • 172 نفر
محبوب کن - فیس نما

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی